منتدى مرح
السلام عليكم كرحبا بكم فى منتديات مرح نتمنى ان تقضوا معنى اسعد الاوقات ...امضاء MASTER
منتدى مرح
السلام عليكم كرحبا بكم فى منتديات مرح نتمنى ان تقضوا معنى اسعد الاوقات ...امضاء MASTER
منتدى مرح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
مرحبا بكم فى منتديات مرح ....نتمنى لكم قضاء وقت سعيد
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» التشاؤم عادة من الجاهلية
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأحد أبريل 24, 2011 3:11 am من طرف الدنجوان

» كيف يزيد المسلم إيمانه
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأحد أبريل 24, 2011 3:08 am من طرف الدنجوان

» اهداف مباراه برشلونه واوساسونا
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأحد أبريل 24, 2011 3:01 am من طرف الدنجوان

» هدف تتويج ريال مدريد بطلا لكأس ملك اسبانيا
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأربعاء أبريل 20, 2011 4:44 pm من طرف الدنجوان

» اهداف مباراه بتروجيت والزمالك
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأربعاء أبريل 20, 2011 4:34 pm من طرف الدنجوان

» اهداف مباراة الانتاج الحربي والمقاولون العرب
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأربعاء أبريل 20, 2011 4:21 pm من طرف الدنجوان

» اهداف مباراه الاهلي وطلائع الجيش
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأحد أبريل 17, 2011 6:38 pm من طرف الدنجوان

» هى الاقدار
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أبريل 16, 2011 5:00 pm من طرف الدنجوان

» هل للحب بعد الزواج مدة صلاحية
الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأربعاء أبريل 13, 2011 4:55 pm من طرف الدنجوان

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث

الثقة بين الرجالة والستات

mony
سامى
بوسى
eman bahaa
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
eman bahaa
مشرفه منتدى حواء
مشرفه منتدى حواء
eman bahaa

الثقة بين الرجالة والستات Empty
مُساهمةموضوع: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 1:55 am

يا جماعة انا عاوزة اتكلم معاكم عن الثقة بين الراجل والست في العموم مش عاوزة احدد حاجة معينة او علاقة معينة انا اعتقد ان قلت الثقة بين الاثنين ولا الست بتثق في الراجل ولا الراجل بيثق في الست بس نفسي اعرف ايه الاسباب اللي خلت العلاقة بقت كدا يمكن بعض الناس ممكن تعرضني بس ياريت نتناقش في الموضوع ده بكل موضوعيه يمكن نوصل لحل نرجع بيه الثقة بين الاثنين ياريت اسمع اراء الرجالة والستات علشان نعرف نوصل لحل سريعا
بوسى
مشرفه عامه
مشرفه عامه
بوسى

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 5:05 am

eman bahaa
موضوع جميل انا هبدا وهقولك اى بنات بتخاف تثقة فى اى ولد الانهم بيكدبو وممكن كمان يعملو مشاكل لى البنات بسب انها وثقة فى اى ولد علشان كدة انا معدش ثقة ولا فى الولد ولا فى البنات علشان انا انجرحت كتير بسب الثقة الزيادة انا مش بثقة الا فى بعض الناس اللى بحبهم اووى موضوع جميل مشكور
سامى
عضو مرح
سامى

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 10:37 am

ويعتقد الخبراء أن هذا السؤال لو تم تعميمه على المتزوجين في كل مكان من أنحاء العالم فسيتم التوصل إلى النتيجة نفسها ، مشيرين إلى أن غياب الصراحة في العلاقة الزوجية من الأسباب
الرئيسية التي تؤدى الى هذا
mony
سوبر
سوبر
mony

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 10:39 am

من فترة مش طويلة لفتت نظري حاجة غريبة في كزا مسلسل
وهي إن الراجل يدّي نمرة مراتو أو خطيبتو أو البنت اللي لسه هيرتبط بيها
يدّي نمرنها لواحد صاحبه عشان يكلمها ويعاكسها ويشوف هي هتعمل إيه معاه
ويتأكد بقا من أخلاقها !!

طب هو عشان يتأكد إنها بنت كويسة يقوم يلجأ للاسلوب ده !!
مش هيغير عليها لما يخلي حد غيرو يعاكسها ؟
هو مش المفروض ان من الأول يبقى في صراحة ويعرفو عن بعض كل حاجة ويفهمو بعض بدل الحركات نص كم دي !!

انتو بقا كشباب وبنات
ممكن تلجأ لأسلوب كده عشان تتأكد من أخلاق أختك أو حبيبتك أو خطيبتك أو حتى مراتك ؟
وانتي كبنت ممكن تلجأي لنفس الفكرة بس عن طريق واحدة صاحبتك تكلم الشخص اللي انتي مرتبطة بيه ؟
ليه الشخص اللي ممكن يفكر في حاجة كدا مايفكرش في حاجة أسهل وهي الصراحة من البداية ؟
شهرازاد
مشرفه المنتدى الادبى
مشرفه المنتدى الادبى
شهرازاد

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 10:48 am

لا يختلف اثنان أن الثقة أمر هام في الحياة الزوجية حتى يستطيعا العيش بسعادة وهناء, لأن من بديهات الحياة الزوجية السعيدة أنه لا تقوم حياة على الشك، ولا تستمر حياة مع الشك.
(والثقة لا بد أن تكون متبادلة ومطلقة, لا تشوبها شائبة, وكل ذرة شك ينهار أمامها ذرة حب, يختل التماسك, يبدأ الهرم في الانهيار كثيرون لا يدركون هذه الحقيقة الخطيرة، إن أعظم هرم يمكن أن ينهار تدريجيًا هرم الثقة، تسقط ذرة يتبعها ذرة أخرى وهكذا، حتى يأتي مباح فلا تجد له أثرًا، هكذا يضيع الحب، وينهار الزواج, وهو ضياع لا نهائي, وانهيار لا رجعة فيه.
قد تتصور الزوجة مخطئة أنها بتحريك شكوك زوجها ستحرك عواطفه، وتجعله أكثر تشبثًا بها, ولعله يعرف قيمتها.
(وكذلك قد يلعب الرجل هذه اللعبة السخيفة فتبدي الزوجة غيرتها, وتبدي اهتمامًا بزوجها.
ولكن ثمة شك انزرع في داخلها, وأوهام انغرست في عقلها، ومرارة علقت بعواطفها .....وكذلك الزوج، قد يبدي غيرته الفعلية ويبدي اهتمامًا بزوجته.... ولكن يذهب من قلبه – ربما للأبد – براءة الحب وطهارة العلاقة.
وهكذا ينام الزوجان على فراش من شوك ويمشيان على أرض من نار, ويتنفسان هواء مسمومًا)
saied
سوبر
سوبر
saied

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 12:04 pm

عموما الموضوع جميل لانه شاغل ناس كتير
http://www.zoma.ahlamontada.net
eman bahaa
مشرفه منتدى حواء
مشرفه منتدى حواء
eman bahaa

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالسبت أكتوبر 31, 2009 4:22 pm

انا مبسوطة ان في ناس تير اتكلمو في الموضوع بس انا شايفة ان رأي شهرذات جميل أوي بس اللي انا بتكلم عليه هي المرحلة اللي قبل الجواز ازاي انا شايفة كل عدم الثقة ديه وشايفة ادامي اللي بيعملوه الرجالة في الستات واثق اثاثا ان ممكن اتجوز واثق في الراجل اللي ادامي وازاي اثق وانا اساسا مش عارفة هو بيعمل ايه من ورايا ويوم ما اثق هو يعمل تصرف يخليني احرم اثق فيه تاني على العموم انا عاوزة اسمع رأي سعيد (الافندي سوبر) لان ده مش رد ياريت نوصل لحل لانه شاغل ناس كتير واولهم انا بدون اي كذب
emad .mnsoor
سوبر
سوبر
emad .mnsoor

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأحد نوفمبر 01, 2009 3:28 am

شوفوا كده القصه دى ----- ومفادها انه كان هناك شاب من احدى الاسر الغنيه في احدى مقاطعات ايطاليا وقع في حب :d فتاه من أسره أقل منه في المستوى المعيشي والطبقات التي ينتمون إليها
اتفق الاثنان على الزواج ولكن الشاب لقي معارضة من قبل أسرته والتي أضطرت لتهديده بعدم مباركة هذا الزواج
كبرت الضغوط على الشاب وعلى الفتاة وقررا أن لا يفرقهما إلا الموت وبالفعل بعد أن كثرت الضغوط خافا أن يفترقا وقررا الإنتحار وتوجها الى صخرة عالية جداً ومطلة على البحر عندها قررت الفتاه القفز اولاً ولكن الشاب منعها من القفز بحجة أنه لا يستطيع أن يراها تموت أمامه واتفقا على أن يقفز الشاب أولاً وبالفعل قفز الشاب
وسقط ومات
ولكن عندما رأت الفتاه هذا المنظر غيرت رأيها وغدرت بالشاب وعدلت عن مرافقته في الموت ==== ندله درجه أولى ورجعت إلى البلدة وتزوجت شخص آخر من طبقتها وخانت حبيبها الذي ضحى بنفسه من أجلها.. وعندما علم أهل القريه بذلك قرروا أن تكون النساء اول من يقوم بالأعمال وطلعت

مقولة
~~~ النساء اولا ~~~
HEBA
عضو مرح
HEBA

مُساهمةموضوع: رد: الثقة بين الرجالة والستات   الثقة بين الرجالة والستات Emptyالأربعاء نوفمبر 04, 2009 9:38 pm

بصراحة كلامكو كلو جميل انا مش لاقيه حاجة ارد بيها لانكو قولتو اللى كنت عاوزة اقوله lol! lol! lol!

الثقة بين الرجالة والستات
صفحة 1 من اصل 1